söndag 13 april 2008

En studie i livet som småbarnsföräldrar

Om det inte slutar att snöa snart blir jag apatisk. Seriöst, jag kan tycka att snö är jätteskojigt, men inte i mitten av april. Nu ska ju våren vara på ingång, solen ska skina och snön ska endast existera som jobbigt slask runtom oss.

Igår fick vi dock användning för just snön, då vi var i Vännäs. Jag och Simon var ute och lekte med Hampus (Simon übergulliga systers
on) medan Sandra och Björn lagade mat. Trots mina något opassande kläder, högklackat och klänning, åkte jag bob med Hampe, plaskade i vattenpölar och puttade på fart när grabbarna gungade. Om jag får barn i framtiden ska jag bli en riktig lekmamma. Jag ska bygga lego, åka pulka och leka kurragömma med ungarna. Dock ska jag först investera i en galondress innan, klänning duger inte om man ska vara ute och skita och blöta ner sig.

Har även konstaterat att småbarnsföräldrar inte direkt är några partypeoples. Vi for från Sandra och Björn kl 21.30 igår, eftersom att Sandra skulle gå och sussa. Men jag måste medge att det är med all rätt, att ha en 1.5-åring att aktivera en hel dag och dessutom vara höggravid tär nog på krafterna. Hur som helst for vi istället hem till Simons föräldrar och glodde på tv till ett-snåret, och tog oss sedan en rejäl sovmorgon till 11 imorse. Det är lika bra att passa på att sova lite, ifall man får knoddar i framtiden lär man ju få säga adjöss till att sova länge på mornarna...
Mina två favoritkillar!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha ha, det ska jag komma i håg!!
ANNA I GALONDRESS - WOW!!