torsdag 10 april 2008

Socialt värre!

Ikväll har jag gjort en besökarturné runt om hos nära och kära. Först käkade jag middag hemma hos farsgubben med hela familjen, exklusive Linus som jobbade kväll, den stackarn. Jag måste säga att det känns riktigt skönt att komma hem, eftersom man så sällan är det. Bara få sitta och slänga käft med familjen, slåss lite med syrran och leva allmänt rövarn. Sånna stunder kan man sakna ibland! Simon passade även på att bli klippt av grannen, så nu är han jättefin i håret. Jag kan ju säga att han behövde sig en liten trimning, med tanke på att det var 7 månader sen han klippte sig sist...

Sen bar det av till Thiger. Jag grattade hon såhär lite i efterskott (hon fyllde egentligen år i lördags, men då var det ju 80-talsfest på schemat!) och fick höra allt om hennes nya familjetillskott som kommer på måndag - en liten minigris! Och jag måste säga att lilla Frode är en riktig goding av bilderna att döma, så det ska bli spännande att se han IRL! Nu när jag har kommit hem har jag faktiskt kollat på blocket och sett om det kommit upp några nya grand danois-valpar (och det hade det, titta bara på den här sötnosen!). Suget ökade ännu en aning när man fick höra allt om Thigers kommande husdjur, men tyvärr så känner jag att jag inte har tid med en hund just nu. Så det får vänta, men drömma kan man ju alltid :) Dessutom har jag ju Heavy och Metal, även om de inte är så kramgoá...

Hann även förbi Hanna en sväng och snacka lite, så som sagt blev det en liten påhälsarturné.

Nu väntar sängen, underbart!

Inga kommentarer: