onsdag 16 april 2008

Nostalgi på två hjul

När jag var på väg hem från dansen igår (som för övrigt inte var så roligt p.g.a. att jag hade världens magkramper) susade två mopeder förbi mig. Varav en var en gul/svart MT5:a; precis en sådan som jag körde när jag var i den gyllene moppeålder! Och plötsligt slogs jag av en rejäl saknad efter den tiden, tänk när man var 15 år och alla körde moped! Tänk alla kvällar vi var ute och körde, tänk alla hyss vi hittade på med våra tvåhjulingar, tänk alla kopplingshandtag jag hade sönder när jag körde omkull eller moppen tippade när den stod parkerad... Jag kan bara konstatera att man aldrig kommer få lika roligt med bilen, i alla fall inte på samma sätt.

Dessutom konstaterade jag kort för mig själv att det var nästan fyra år sedan moppe-eran infann sig. Tiden går verkligen sjukt fort! Det kommer bara att svisha till, sedan sitter man där med russinansikte och hängpattar. Men det bekommer inte mig, jag tror verkligen på devisen att "man är så ung som man gör sig". I sinnet kommer jag nog alltid att vara den där osnytna fjortisen, om än med (förhoppningsvis) mer livsvana. Sedan finns ju alltid botox och annan kirurgi för att ta hand om de ytliga aspekterna, haha...

1 kommentar:

Anonym sa...

Å å å - VILKA HYSS??!!! Ja, ja, jag vet - som förälder får/ska man inte veta allt - å tur är väl det?!?! :-) På tal om "russin" och annat - när den dagen kommer ser du antagligen så dåligt så du inte ser "eländet" eller också är du dement så du inte bryr dej... Ett gott råd: bekymra dej inte för morgondagens problem, ägna dej åt dagens i stället. Det ordnar sej ska du se! :)Kram