tisdag 29 april 2008

Tur att det är nära till träningslokalen i alla fall...

Vissa saker är just så tyyypiska. Som ikväll. Jag skulle fara och dansa free power, men det visade sig att läraren var sjuk. I stället skulle vi ha stepmuskel, och det var väl okej. Om det inte vore för den lilla detaljen att jag hade gått till träningen i ballerinaskor och inte tagit med mig nåra träningsdojor. Jag vet, träningskläder och ballerinas är en konstig kombo, men eftersom vi dansar free power barfota orkade jag inte dra på mig sockorna när jag skulle fara. Turligt nog har man ju nära hem, och turligt nog har jag en syster som jag fick låna cykeln av. Så det blev järnet hem, tror att jag hann fram och tillbaka + ta på mig skor och sockor på 5 minuter. Och då är det ändå uppför till Glasberget... Så det blev en redig uppvärmning om inte annat :)

Hur som haver var stepmuskel-passet jätteroligt. Jag har aldrig testat det förut, eller ens step-up för den delen. Ärligt talat så har jag väl dömt ut det förr och tyckt att det verkar lite töntigt att gå upp och ner på en bräda. Men tji fick jag! Skitbra att man fick kombinera kondition och styrka också, för min kropp är i behov av båda delarna...

Inga kommentarer: