fredag 11 april 2008

Jaaa!

Ni vet, den där telefonintervjun jag genomförde förra tisdan... Den gick visst bra ändå, trots att jag svamlade iväg. Idag fick jag nämligen ett samtal från Ung Företagsamhet, som meddelade att jag fått en plats på Emax i Örebro i sommar. Så nu har jag i alla fall fyra dagar av sommarn planerade, gäller bara att få ledigt från jobbet. Skulle inte vara någon höjdare att tacka nej till ett stipendium värt 14 000. Dessutom är jag jättepepp på att fara, skulle vara roligt att få se några nya ansikten och kanske även lära sig något nyttigt om entreprenörsvärlden :)

Ikväll har Hanna, VD, Emma och Sandra även varit förbi och grattat mig (väldigt mycket) i efterskott. Fick bl.a. det där spaghettimåttet jag velat ha, men som jag varit för snål för att köpa. Perfa, nu slipper man koka för mycket pasta varje gång! Vi åt även en anselig mängd marrängsuisse - ännu fler kilon att tappa innan balen - och spelade galenpanna. Men de for för en stund sedan, så det blev en kort fredagskväll. Men lika bra det, för imorrn bär det av till Vännäs, och det vore skönt att komma sig i väg hyfsat tidigt.

Föresten har jag äntligen fått In Flames-skivan nu, och av det lilla jag har hunnit lyssnat att döma så är det långt ifrån en besvikelse. Tvärtom infriar Friden och company alla förväntningar och levererar lika bra som alltid. Blir en grundlig genomlyssning i bilen imorrn för ett grundligare omdöme.

För övrigt sänder femman Sin City just nu, en av mina absoluta favoriter. Var ett tag sedan jag såg den nu, så man får slå ett getöga på dumburken för att påminna sig om varför den filmen är just en favorit...

Inga kommentarer: