måndag 28 april 2008

Svar på tal!

Satt just och kollade igenom lite kommentarer jag fått här på bloggen, då jag snubblade över denna (angående den roliga och sanna rävhistorian jag drog härom dan):

"Du menar att 08-or är blåsta? Du skojjar va?

Har du läst din egen blogg nått nyligt? Jag menar kom igen, är du helst säker på att allt under det där konstgjorda håret är du inte en äkta blondin må tänka?

Maken till ytliga och blåsta inlägg får man leta efter.

Journalistdrömmar...javisst..."Se och Hör" nästa. Du har mycket att lära lilla "kicka"."

Vad har hänt med mänskligheten egentligen? Har alla verkligen blivit överseriösa tråkmånsar? Jag brukar (oftast) inte bry mig om sån här kritik, men det är nästan för bra för att jag ska kunna låta bli att besvarar herr eller fru anonyms påhopp.

För det första. Jag skrev aldrig att 08or var blåsta. Det enda jag skrev var en rolig anekdot, som fick en att börja fundera på om sthlmare aldrig sett en ekorre. För övrigt så är väl majoriteten i hufvudstaden inflyttade, så det vore att sparka på hela Sveriges befolkning om jag påstod att sthlmare var dumma.

För det andra. Jo, jag är född blondin, vad nu det har att göra med mitt intellekt. Jag ser det som ganska irrelevant i frågan. Och jag vet inte vad du menar med "konstgjorda håret". Visst är färgen fejk, men resten av den här risbusken är äkta. Peruken tar jag bara på vid speciella tillfällen.

För det tredje. Jag skriver min blogg dels i underhållningssyfte, och dels i självrannsakan/egenterapi. Och eftersom den skildrar min vardag så är det väl bara att inse att jag lever ett ytligt, blåst liv. Jag är 19 år för helsicke!!!! Du får väl kolla in min blogg om 20 år, då kanske jag skriver om problematik rörande tonårsbarnsuppfostran, det perfekta röda vinet och tankar kring meningen med livet och vad som händer efter döden. Tills dess kan du ju läsa Illustrerad Vetenskap och andra intellektuella texter istället för att att störa dig på min härligt ytliga blogg.

Och för det fjärde. Hänt Extra! Herregud människa, jag har aldrig ens läst den tidningen! Jag siktar mer på jobb som ekonomiredaktör på DN eller utrikeskorrespondent i tredje världen. Men Hänt Extra... Över min döda kropp!

Avslutningsvis måste jag ändå säga att jag uppskattar sånna där kommentarer. Bättre det än några tråkiga "jävla hora/idiot/fitta/vafanmankallarfolknumera". Dessutom ligger det ju ett visst underhållningsvärde om att få kommentarer som man inte alls känner igen sig i...

Inga kommentarer: