torsdag 7 maj 2009

Och piteåborna själva säger att det luktar pengar

Idag tror jag fan i mig att skitlukten här i Piteå slår nya rekord! Eller, det luktar inte skit utan snarare känns det som att hela stan har surströmmingsskiva. Kräkvarning när man går utanför dörren, med andra ord...
Jag är ganska nyligen hemkommen från stan, jag skulle ta mig en promenad och så hamnade jag där helt plötsligt (jättemärkligt, jag vet!). För att få lite extra muskelträning i armen köpte jag en väska och tre par trosor, och för att jag ska blir motiverad att träna imorrn också la jag undan ett par skor som jag är ganska säker på att jag ska köpa.

Nu ska jag snart börja röra mig in mot stan igen, men då för att gå på bio med klassen. Vi ska se State of play, och den verkar riktigt lovande! Vår lärare föreslog att vi ska gå på Kalles efteråt för att diskutera filmen. Det kan nog bara vara på universitetet lärarna föreslår att man ska gå på krogen för att göra skolrelaterade saker...

Inga kommentarer: