måndag 18 maj 2009

Dreamin' of sweet dreams

Lova att inte bli för avundsjuka nu, men nu är jag ledig resten av veckan! Vi hade veckans enda föreläsning idag, så jäkla skönt. Fast ledighet är en sanning med modifikation: jag har ett litteraturseminarium och en tenta att plugga inför. Men det är i alla fall skönare att sitta ute på balkongen och plugga i värmen än inne i en kall skola.

Jag hade tänkt knoppa nu, men jag vette fan om jag törs när jag tänker efter. De två senaste nätterna har jag drömt mardrömmar som jag har vaknat upp kallsvettiga från. I lördags drömde jag om att jag var med i en skottlossning där gärningsmännen sköt av mig tre fingrar (när jag vaknade mitt i natten var jag tvungen att kontrollera att mina händer var intakta) och dessutom uppstod en skum blyförgiftning från ammunitionen vilket uppträdde som svarta fläckar över magen.
I natt handlade drömmen om att jag blev jagad av Hagamannen, min puls var jäkligt hög när jag vaknade... I natt hoppas jag på lite sötare drömmar.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mardrömmar? Stackars "liten" ;-)
"Drömtydaren" tror att dina mardrömmar beror på att du har för mkt skolarbete i hjärnan och därför känner du dej "jagad".. Hoppas du blir jagad av någon betydligt trevligare "figur" nästa gång! :-) Sov sött i natt! Kram