fredag 15 maj 2009

Ambitiösa Anna

Yes, äntligen är det fredag! Jag inledde just min helg med att ringa till VK i Umeå för att kolla när jag kunde komma dit och göra "praktik". När jag var ute på min riktiga VFL på Västerbottens-Kuriren i Lycksele var det tänkt att jag skulle få fara till Umeå några dagar, men på grund av databasutebyte blev det inget av det. Så jag har helt enkelt bestämt mig för att göra lite extra praktik på egen hand, i Umeå då.
Visst går det att diskutera om det rör sig om gratis arbetskraft de dagar jag har tänkt vara där, men eftersom jag tycker det är roligt och jag vill se lite av Umeå gör jag det gärna for free. (Om de däremot vill ge mig en liten praktiklön är jag inte den som är den!)

Men som sagt, fredag idag och fest ikväll! Jag ska börja göra mig i ordning för en sväng på stan och därefter ska jag bara tagga inför partyt.
Ha en bra dag!

Inga kommentarer: