tisdag 26 maj 2009

VD styrde upp helgen

Då kanske det var dags att berätta lite om min fabulösa långhelg som jag har haft med min ännu fabulösare vän VD. I det sista inlägget innan bloggen också tog helg skrev jag att hennes vistelse skulle inledas med en myskväll. Och det blev det sannerligen! Jag hade äntligen fixat filmen Stockholm Boogie som vi letade efter sist VD och Sandra var här, den är så himla bra! En perfekt feelgoodfilm som bygger upp sommarkänslorna.

Efter det har helgen innehållit två shoppingrundor på stan (utan shopping för min del), soldyrkande ute på ballisen, en plötslig hagelskur, spelkväll hos Dennis och massor av gott käk - mestadels av restaurang- och/eller flottkaraktär.
I lördags visade jag även min goda vän hur man festar Piteå style. Kvällen inleddes med low budget-grillning utanför porten, tog sig via förfest på Ankars till Kåren där det var hemvändarfest för gamla studenter och... Äh, bilderna nedanför får tala för sig själv helt enkelt.
Tack för i helgen, VD!

Fredag: En föga smickrande bild illustrerande två sol-junkies ute på balkongen

Fredagskvällen vigdes åt rappakaljamästerskap hos denne man (självklart vann jag!)

Lördag: Förberedelser inför piggelindrickat som jag var ganska ensam om att tycka om. Men det blev bara mer till mig!

Det var förjäkla mysigt att grilla i eftermiddagssolen!

På väg till Ankars

För studenter spelar det inte så stor roll hur man förtär sitt vin. Man kan antingen göra som Josse och dricka direkt ur flaskan...

... eller så dricker man helt enkelt ur en gammal glasburk, som Nicole.

VD var inte sen på att greppa Singstar-micken, och utklassade näst intill allt sitt motstånd. Maria fick agera kör.

Jag och Sandra utklassade istället alla i vighetstävlingen. (Jag bjuder på mitt blottade skrev, mig veterligen har ingen dött av att skymta ett par trosor.)

Utanför Kåren bjöd vi på skönsång och lite mindre angenämt dragspelsmissljud. När ni hänförts klart av denna underbara bild, lägg märke till den läskiga karln i bakgrunden.

Inga kommentarer: