fredag 15 maj 2009

She made my day!

Sådär ja, nu har jag hunnit springa lite på stan och köpa lite inför kvällen. Jag var bland annat inne på H&M och klämde lite på den senaste Matthew Williamson-kollektionen. Det finns en klänning där som är jättesöt, men enligt mig är det på tok för dyrt med 698 spänn för ett massproducerat plagg, bara för att det står ett känt (?) namn på det. Jag var dock lite sugen på att köpa en annan klänning. Men hör och häpna! Jag insåg att jag har nog med kläder i garderoben och att jag får försöka klara mig med dem ett tag.
Det enda jag fick med mig var tre par strumpbyxor och leggins (jag ligger i framkant när det gäller strumpbyxekonsumtion) och en kasse klirr. Nog för att jag var på bolaget i onsdags, men när jag kom ut därifrån insåg jag att jag hade köpt för lite...

Det bästa med citystrosen var helt klart när en kvinna kom fram till mig på Gina Tricot, la handen på min axel och sa "vad snygg du är i håret! Jättecoolt!". Jag tittade bara förvirrat på henne en stund för att komma på om det var någon jag känner, men sen förstod jag bara att det var en vänlig själ som diggade min frisyr. Varför kan man inte vara så själv, bara gå fram till nån okänd och ge den en komplimang? För den här kvinnan gjorde verkligen min dag, med tanke på hur mycket jag svor över mitt hår innan jag gick ut idag. Tack tack tack, Gina-kvinnan!

En annan rolig, eller snarare läskig som hände på stan var när jag var inne på en butik och plötsligt kände mig extremt iaktagen. När jag tittade bak stod det en snubbe som tittade på mig med en så intensiv blick att jag trodde att han skulle käka upp mig. Jag blev skitnervös av utstirrningen och springde och gömde mig bakom nåt klädställ och började plocka med fula kläder.
Så vem vet, jag kanske är jäkligt het idag?

I'm wanted, I'm hot, I'm everything your not... Och allt sånt, haha.

2 kommentarer:

Little S. sa...

Oc you are hot!
men hallå, vad menar du med springde lilla gumman.?

Anna sa...

Lisa: Springde är ju mitt nya, coola ord!