torsdag 21 maj 2009

Saknar Spanien

För tillfället sitter jag och pratar med min spanske vän Artúr på msn, och grämer mig över att svaret på hans fråga "när kommer du till Barcelona?" är "inte i sommar, tyvärr". Ibland är livet bra orättvist, till exempel när jag inser att jag inte har råd med en tripp till Barca...

Men jag får tänka på att anledningen till att det inte blev någon Spanienresa i sommar beror på att jag fick en biljett till Metal Town av mina underbara vänner i födelsedagspresent. Och det är inte illa pinkat det heller, vid närmare eftertanke.

Vi ses inom en snar framtid, älskade Barcelona...

Den Bergmanska syskonskaran + min vän Artur

4 kommentarer:

linn sa...

fasen vad roligt ändå att ni håller kontakten fortfarande! :)

linn sa...

haha, jamen jag förstår det! snygg var han ju också ;) haha.

jo, det går superbra här borta! funkar bra med familjen och massa nya kompisar och människor träffar man varje dag.. enda som är jobbigt är väl just avståndet hem, skiljer 9 timmar bara i tid och sen tar det ju över 12 timmar att ta sig hem.. så hemlängtan kan bli lite små jobbig ibland, men annars så! :) hur går det med pluggandet!?

Linnea sa...

Jag blev erbjuden att haka på till Barcelona i sommar. Meeen vad roligt att jag jobbar då (för en gångs skull)... HEMSKT! :/

Rebecka sa...

Har du ingen kontakt med han som hade så bra musiksmak? ;=)