måndag 11 maj 2009

Myslördag

Jag hann som sagt inte med alltför mycket förutom jobbet i helgen. Men i lördags packade jag, Lisa och mamma picnickorgen och åkte ut till Betseledammen för att bara chilla några timmar och hitta på tok som är signifikt för x3 Bergman.

Lisa fixade en liten brasa som gjorde att jag stank brandrök hela kvällen på jobbet

Vi åt supergoda mackor med hemmagjord laxröra

Tjockis-Zorro (några vistelser hos mormor har satt sina spår på hans tidigare späda kroppshydda) var såklart också med och hittade många roliga pinnar att leka med.

RAUR!

High five, Zorkan!

Lisa och Zorro körde även dragkamp (för övrigt älskar jag sistnämndas psykoblick på bilden).

Vem som vann är oklart, men jag gissar på att Lisas flugvikt hade lite att sätta emot Zorros övervikt

Bushenvistelsen bjöd även på lite härlig fridans

Syrran körde några moves med utåtstående ficka...

... medan mamma mest skrattade när det var hennes tur att entra "dansgolvet"

Hela trion, Lisa tyckte att hon såg ut som ett fat face på bilden...

... fast egentligen är hon ju världens sötaste syster!

Kort sagt var det en väldigt rogivande dag, och även om jag inte precis kan påstå att jag är en naturmänniska var det jätteskönt att komma ut i friska luften en stund. Fast kan det bli annat när man får umgås med (delar av) sin underbara familj..?

1 kommentar:

mami sa...

Jätteskönt och kul! Tack vare er MYStjejer och MYSvovven. Det gör vi om - när jag tränat på mina moves utan att skratta "ihjäl mej". Kram :-)