tisdag 20 maj 2008

Bilhaveri

Alltså vad är det med mig och bilar på just tisdagar? Nu har två olika bilar krånglat för mig två tisdagar i rad. Förra veckan var det brorsans Volvo som stannade på vägen till skolan, eftersom att en batteripool lossnat eller något i den stilen. Turligt nog kom min farbror Stig till unsättning då, eftersom att jag är fullkomligt hopplös när det gäller problem gällande bilar och dessutom saknade en verktygslåda som behövdes just då... Och idag, efter att jag varit inne på banken i hela 10 minuter startade inte toyan. Men fråga mig inte varför, för när jag kollade batteriet var inget glappt där (jag klarade faktiskt av att utröna det helt själv!) och vid typ femte försöket gick tillslut startmotorn runt igen. Mystiskt, men samtidigt typiskt när det gäller mig! Det blir då ingen biltur nästa tisdag har jag bestämt.

Nu ska jag skynda mig i väg till mamma, för att få mig lite mat. Eller rättare sagt ska jag laga till den, så att den står på bordet då hon kommer hem från jobbet!
Ciao.

1 kommentar:

Anonym sa...

Oturligt nog hann jag före....
Men tack för att din gulliga tanke!
Det blev jättegott! Behövdes nåt gott och mättande för att orka simma alla längder, eller hur? :-)
Föreslår att vi gör om det!Kram