lördag 10 maj 2008

Goodkat, Bad dog.

Har just varit ute på självmordsuppdrag, eller rättare sagt så cyklade jag just med Zorro från pappa och hem hit. Det gick dock riktigt bra, byrackan höll sig i skinnet. Hade varit värre om det hade kommit en katt eller ekorre kutande, då hade det blivit åka av... Nu ligger då min älskling (Zorro alltså, inte Simon) och sover på tröskeln hit in till vardagsrummet, han har inte riktigt lika mycket energi nu på äldre dar.

Imorse såg jag klart sista biten av Lucky Number Slevin, som jag inte orkade se klart igår. Jäklar, vilken grym film det är, nu var det tredje gången jag såg den. VD påstår dock att "alla" säger att den är skitdålig. Hon måste ha pratat med folk som tycker att 40 year old virgin är höjdpunkten i filmhistorian, jag förstår inte annars hur någon kan döma LNS...

Och igår släppt Micke, vår musiklärare bomben på ESV'n när han berättade han tänkte att vi skulle spela på en egen lunchkonsert. Med tanke på att jag sjunger på en av låtarna var det ett ypperligt dåligt förslag, man vill ju liksom inte begå kollektivt lustmord av hela skolans hörselgångar. När hans förslag möttes av protester levererade han istället alternativet - att bara ha konsert inför estetarna. Yeah right, det va ju mycket bättre. De vore som att säga "nu ska ni få lyssna på samhällstreornas försök till att producera musik, så ni förstår vilka talanger ni är". Hur som helst gjorde vi tillslut en kompromiss, att vi skulle ha konsert för alla samhällare istället. Mycket bättre, då hinner man förvarna alla om vad som komma skall.

Nej, nu börjar jag knega snart så jag måste byta om åså. Ha en trevlig lördagkväll allihopa, och skänk en tanke till en stackars Shellarbetare då ni öppnar första ölen...

Inga kommentarer: