söndag 25 maj 2008

Bland välsvarvade spiror och "fiaskon"...

Självklart kan jag inte låta bli att skriva några rader om gårdagens ESC, eftersom att jag, Simon, Hanna, Tommie och Robban faktiskt satt bänkade framför spektaklet igår kväll. Jag ogillar egentligen att säga "vad var det jag sa", men nu kommer det ändå: VAD VAR DET JAG SA?! Jag ansåg nämligen att det vore högst förvånande om Perelli hade placerat sig på topp-tio, därför tycker jag inte man kan kalla hennes 18-plats ett "fiasko". Vi borde istället sluta överskatta oss själv och inse att Abba-eran är över...

För övrigt så älskade jag Spaniens kalkonbidrag i form av Rodolfo Chikilicuatre. Jag slår vad som att partysverige kommer att dansa el chikichiki i sommar. Cuatro, el robocop! säger jag bara.

Och alla Shady Ladys m.fl. som spenderat timmar på gymmet och i sminklogen före tävlingen får ursäkta - ECS sexigaste medverkande var klart Frankrikes Sébastien Tellier. Lite subtilt ZZ-topsnygg, sådär.


Nej, nu får det vara slut med årets ECS-analys. Om jag kikar nästa år återkommer jag med en ny då :P

Inga kommentarer: