måndag 5 maj 2008

Sundsvall tur & retur

Det blev en relativt kort tripp till Sundsvall i helgen, vi kom fram kring 22.30 i fredags och lämnade stan strax efter 17 i lördags. Men det va ändå en lyckad utflykt. För det första för att vi fick hälsa på mostern min och hennes familj, jag har inte varit där sen i somras så det började bli dags. Dessutom hann jag gosa med deras lilla dvärgspets (tror jag att det är) Bea, som har hunnit bli lite större sen sist - då var hon bara valp. Egentligen föredrar jag ju stora hundar, men just Bea är så himla fin trots sitt lilla format. Annika och Tommy har ju även Ante, en gigantisk jämthund som jag också hann mysa med, så jag fick ju min dos av stora hundar också :)

Den stora grejen med att åka ner var ju dock shoppingen. Jag är så himla less på Umeå så det var skitroligt att åka ner och se lite andra affärer. Och jag hittade såklart en hel del... Förutom att studentklänningen och balväskan nu är inhandlad köpte jag en kjol, en till klänning, skor, smink, underkläder och en tröja. Så nu är mitt shoppingbegär stillat för i alla fall den närmaste framtiden, åtminstonde tills nästa lön kommer.


I helgen har jag även utnämnt Simon till Årets Glassmonster. Under gårkvällen smällde han i sig två glasstrutar, innan jag ens hade hunnit öppna min. Så när jag sedan avnjöt min iskräm satt han och kollade på den med stora, bedjande ögon. Och självklart tog jag tillfället i akt att riktigt fresta han, tills han stora förtret... Haha!

Med en glass i munnen mår Årets Glassmonster som en kung!

Inga kommentarer: