torsdag 29 maj 2008

Min manliga mp3

Igår tog jag en day off, sjukanmälde mig och åkte till Umeå. Dålig stil kan tyckas, men jag har som ursäkt att det faktiskt var länge sedan jag gjorde något med farsgubben och farmor. Ja, nu umgicks jag väl sådär mycket med dom i Umstan, men lunchen och resan dit och hem räknas ju i alla fall...

Hur som helst sprang jag, Lisa och Erika runt i affärerna och lyfte i kläder o.dyl., precis som det ska va. Egentligen var det väl Erika som var mest i behov av kläder, min garderob går ju inte att stänga längre och Lisa är på god väg att gå samma öde till mötes... Men såklart hittade jag ändå en del saker som jag var tvungen att köpa. I klädesväg blev det ett par shorts och en tröja, och så två par skor på det. Den här månaden ligger jag på +5 par dojor, vilket Simon är allt annat än nöjd med. Dessutom köpte jag lite grejer till balkongen på Lagerhouse och slutligen en mp3 med det fyndiga produktnamnet "iPop". Rosa var den dessutom, så det känns jättekitschigt.

Nu är jag hemma från skolan under hålet, hade tänkt sätta mig ute i solen och plugga lite inför matteprovet. Men såklart låg vår balkong i skugga när jag kom hem, så det var lite väl kyligt att sitta där då... Nu har dock den skinande gula bytt position, därför tänker jag kila ut nu och sätta mig :)

Inga kommentarer: