fredag 2 maj 2008

Hallmattan är den nya hästens

Ja, nu vare maj om någon hade missat det. Känns gött, snart sommar!

Dagen har spenderats nere på Shell, började jobba kl 8 imorse. Men det har varit helt okej, vädret har ändå varit deprimerande och hade jag varit ledig hade jag ändå inte gjort något vettigt. Men nu har jag ryggen fri hela helgen, och om ungefär 1 timme bär det av till Sundsvall. Tyvärr blir det bara en kortsväng, far hem igen imorrn. Och det tack vare att den där jävla fotbollssäsongen drar igång! Missförstå mig rätt, jag har inget emot att min älskade sparkar boll men det är ganska frustrerande när hans matcher jämt ska krocka med saker och ting...

Jaja, det blir nog bra ändå. Får träffa min moster med familj som tvärest och förhoppningsvis shoppa något fint imorrn. Att bränna pengar känns ju alltid upplyftande, haha!

Valborg, ja. Den var ju ganska oplanerad, men det blev en trevlig kväll i slutändan. Grillade med familjen (minus brorsan, som jobbade den stackarn) och sjöng lite Singstar. Mamma sopade mattan med oss andra, men det hör ju inte precis till ovanligheterna... Sen bar det iväg en sväng till Jocke och Lina, och sedan blev det Knuten, eftersom det var det enda stället i Lycksele som hade öppet. Ja, jag vet - Lycksele är fattigt på uteställen. Dock hade min alkoholkonsumtion under kvällen nått en inte alltför hälsosam nivå. Så jag traskade hem i min ensamhet och måste ha däckat direkt jag kom innanför dörren, jag vaknade nämligen vid halv fyra-snåret och då låg jag på hallmattan... Att man aldrig lär sig!
Men som sagt, det va en bra kväll. Träffade trevligt folk, åt och drack gott (om än för mycket...) och jag fick dessutom vinna när jag körde dansmatta för första gången. Sedan ville ingen köra mot mig, dom förstod väl att jag var ett tufft motstånd ;)

Nej, nu måste jag göra mig i ordning inför Sundsvallsturen.
Lev väl och ha en bra helg!

Syster och jag på Valborg :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir det nån mer tävling i Singstar snart??!! :-) Vem är BÄST?
Är det för sent för ett allvarligt samtal när det gäller intag av rus-drycker??! Å andra sidan lär det inte hjälpa mkt...
Varför sova på hallmattan när man kan sova i sängen? Ta det lugnt (lugnare)nästa gång det blir fest!
Kram