tisdag 6 maj 2008

En typisk sådär-dag

Ack, hur ljuvt äro inte livet när man får lätta på trycket efter att ha gått med överfull blåsa en längre tid..?

Ja, det där skulle väl vara en mer poetisk skildring av att det var bråttom hem från skolan för att att det inte skulle hända en olycka. Ehrm.

Annars har det här varit en typisk sådär-dag, då saker egentligen varken har varit bu eller bä. Vi hade sovmorron imorse, men jag var ändå mongotrött när jag väl lyckats tvinga mig upp ur vår sköna säng. Jag hann precis till skolan innan regnet kom, och sedan har det fortsatt hela dan. Men bättre det än att det skulle snöa, som de hotade med på vädernyheterna.

Lektionerna idag har också varit sådär, inte speciellt intressanta eller roliga. Den enda som var bra var information & layout-lektionen, dels för att vi tidigarela den så vi fick sluta en timme tidigare och dels för att vi har skrivit personliga brev till våra CV. Jag håller har skrivit en ansökan som frilansreporter på Frida Förlag AB. Inte direkt någon ekonomiredaktörtjänst på DN, men det va det mest intressanta som jag hittade på platsbanken. Förutom fjäderfäskötare då, möjligtvis...

Ett plus idag har i alla fall varit att jag inte har gått runt med kluvna hårtoppar :P

2 kommentarer:

Anonym sa...

härligt med ny frissa! Ringde dig nyss men det var inget svar... ;/ Måste ses nu igen, blir för länge mellan gångerna !

Anonym sa...

"örutom fjäderfäskötare då, möjligtvis...
" HAHA såg du också det jobbet? typ umeå? haha :))) Jag måste hitta jobb i umeå :( Sugen på flytta nu!