tisdag 27 maj 2008

Nattliga aktiviteter

Som ni kanske såg på bilderna jag la upp i natt vare lakansuppsättning som var vår nattliga aktivitet. Vi åkte runt stan och satte upp och sprayade fyra lakan - alla självklart med texten SPEI3! Var faktiskt riktigt spännande stundvis, med klättringen på Korpberget (VD var riktigt orolig där ett tag att vi skulle trilla ner) och att sätta upp skyltar på diverse ställen utan att någon skulle komma och säga till oss... Tråkigt nog bangade killhögen i klassen, men som feministen i mig konstaterat för ett bra tag sedan - ska det bli något gjort är det kvinnorna som måste ta tag i det.

Kan även passa på att dementera alla misstankar om att vi skulle ha slitit ner andras lakan. Vad skulle vi ha ut av det?

Och nu är det bara två veckor kvar till el bachillerato, eller studenten som det heter på ren svenska. Känns både fest och pest. Jag kommer att sakna alla fina stunder vi haft med klassen. T.ex. den idag som vi hade på naturkunskapen - då kunde man ju undra för ett ögonblick om vi verkligen var en avgångsklass eller ett dagis.

Nej, nu ska jag svida om och sedan bege mig till dansträningen - vi måste ju repa in ett litet nummer till nästa fredag (dansuppvisningen på Gammplatsen alltså).

Vi hörs!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag kommer grina sönder på studenten! det kommer inte va kul ! :(

Anna sa...

Näe, snacka om att man måste investera i en vattenfast mascara :(