söndag 11 maj 2008

Ge blod - få tidsfrist i skolarbetet.

Snacka om att bli räddad av gong-gongen! Imorrn drar redovisningarna av ett lands ekonom i gång på internationell ekonomi-lektionen, och jag har inte kommit längre med mitt arbete än till researchdelen. Så tror ni jag vart lite lycklig då jag fick en kallelse till blodgivarcentralen just imorrn klockan 10.15, fem minuter efter att lektionen drar igång..? Tack blodgivarcentralen, verkligen tack! Nu har jag ända till på onsdag på mig att knopa ihop mitt arbete, får vi se om den tiden räcker...

I kväll kom pappa & co hem från Sundsvall, så jag och Simon for förbi och drack lite kaffe och käkade glass. Otroligt nog var det Linus som hade shoppat mest - förutom en motorcykel (!) hade han fått med sig en hel del kläder hem. Lisa hade däremot varit sparsam (inte så shoppingmotiverad?!), men lyckligtvis hade hon åtminstonde köpt med sig ett par skor till mig, som jag såg spanade in förra helgen men missade att köpa. Det är ett par "typ gladiatorsandaler" i guld. Jag tänker Saint Tropez när jag går i dom, det är i alla fall det närmaste Troppan (som alla vääärldsvana säger. Hrm.) jag kommer att komma. Men nu har jag då fått in en fot i den världen, höhö (göteborgshumor!).

Jag skulle vilja lägga mig snart, men vädrets makter har satt stopp för det. Jag hade nämligen hängt ut våra sängkläder på vädring idag när jag kom hem från jobbet, men i kväll började det helt plötslig att regna. Jag upptäckte det försent. Så ska jag sova med mitt genomdränkta täcke ger jag vattensäng en helt ny innebörd (åhnej, göteborgshumor igen. Måste ta och ge mig!). Så jag får snällt vänta tills allt har torkat.

Inga kommentarer: