torsdag 8 maj 2008

Det är den äkta varan som gäller

Igår fick vi äntligen upprättelse efter förra månadens fiasko!
Jag talar såklart om min och VDs snickerskaka som vi bakade för någon månad sedan. Det var inte det att den inte vart god, bara det att vi hade ett märkligt recept och ja... Typ hela kakan slutade i soptunnan hur som helst.


Hanna hjälpte också till igår med bakningen av den äkta snickerskakan, efter ett riktigt recept (d.v.s. mitt). Det hela slutade med att typ hela kakan är slut idag, fast av helt andra skäl än att den hamnat i soptunnan...


Jag följde även med VD till hennes kompis Lina, som fyllde år i lördags. Hon fick några av våra kakor av mig i försenad födelsedagspresent. VD skrattade lite åt mig då jag skulle ge hon dom - men bättre några goda kakor än att komma tomhänt! Hur som helst kom jag på mig själv med att sitta relativt tyst under kvällen, mest lyssnandes på de andras historier och interna angelägenheter. Men det beror nog inte på att jag blir blyg med människör jag normalt inte umgås med, mer bara att ibland är det bara skönt att lyssna vad andra har att säga.


Och så invigde vi studsmattesäsongen igår. Fan vad jag skulle vilja ha en egen studsmatta, men jag vette tusan vart jag skulle ställa den. Undra om man kan sova på den, i så fall kan jag ju byta ut vår säng mot en studmatta...

Vår mörk-/ljuschokladfusion. SUPERGOTT!

Njutning...

... och frosseri ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

den kakan som bara blev typ choklad på mindre än halva och allt såg jätte konstigt ut?:)

Anna sa...

Haha, just precis den kakan :P men nu vart det en godare :)