onsdag 21 maj 2008

Vilken jävla morron!

Ja, bättre start på dagen kan jag faktiskt tänka mig. Vaknade fem i åtta imorse, och började halv nio. Hade först bara tänkt vända mig om, skita i första lektionen och sova vidare när det slog mig att jag skulle göra nationella provet i matte C idag. Så det var bara att masa sig upp och skynda sig till skolan.

Sen gick ju provet sådär. Hade i mina innersta drömmar hoppats att det skulle vara lätta frågor så att jag kunde få det är MVG:et jag strävar efter, men dom förhoppningarna grusades rätt fort... Kan bara konstatera att jag aldrig mer kommer att skänka en tanke till derivatans defination och det där jävla talet e.

Nu ska jag gå en snabbsväng innan läggdags, känns som det var länge sen jag andades frisk luft... Men jag har bara mig själv att skylla att jag bara sitter och möglar framför datorn på kvällarna. Det är så det går när man är ineffektiv, ofokuserad och noll motiverad.

Föresten - det där med att sitta och skriva nationella i flera timmar är inget för mig som har smygdamp. Stillasittande dödar mig verkligen långsamt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

har du fått tillbaka nyckeln? :P

Anna sa...

Nej, grannen verkar aldrig vara hemma :(