onsdag 25 mars 2009

Allt ni inte behöver veta om mig

Eftersom jag inte har något bättre för mig nu klockan tjugo över tolv en tisdagskväll, passade jag på att sno världens längsta lista från Linnea.

Lovar du att vara ärlig? I'll do my best.
Du heter: Anna Elisabeth Bergman
Smeknamn: Inget som används i officiella sammanhang, men mamma och pappa kallar mig Trilltora och Tina brukar tilltala mig Annjålen.
Låt som när du är ledsen sörjer till? In Flames - Come Clarity
Beroende av: Uppmärksamhet och saker man kan stoppa i munnen (fri tolkning)
Vem behöver du mest just nu: Det vore trevligt om mina Lycksele-vänner dök upp helt plötsligt.
Vad tror folk om dig? Säkert en massa saker.
Stämmer det?
Oftast gör det nog det, ingen rök utan eld om inte annat.
Vad får du oftast komplimanger för? Min rumpa! I'm bootylicious, haha.
Vad säger du för att imponera på någon? Haru' sett min röv? Nej, jag vet faktiskt inte. Jag hoppas väl på att min personlighet ska tala sitt tydliga språk.
Hur imponerar man på dig? Dra en göteborgsvits
Brukar du skratta för dig själv? Jag är mina egna skämts största fan, så ja.
Vad står det i ditt senast inkomna SMS?:
Japp 4 timmar har Jag jobbav idag .. [direktciterat, med stavfel och allt]
Var bor du? På Bäckis i Piteå
Trivs du där: Jajjemensan
Äger du några converse: Jo, ett par svarta och ett par vita
Sprit, cider, vin eller öl: Cider och öl
Brukar du bli för full: Det händer
Vad har du för mobil operatör: Halebop
Är du allergisk i mot något: Ja, nyponsoppa (!)
Har du haft sex idag: Nej, det har ju bara gått 38 minuter av det här dygnet hittills.
Nästa mål i ditt liv: Bli en rockstar
Hur svarar du i mobilen: Hallå
Vem ringde du senast? Emma
Vad sa den du senast pratade med i telefonen: "När gjorde du och Simon slut?"
Antal timmar sömn inatt: Ca: 5.5 med två störande avbrott (senadrag och panik över att jag trodde att jag hade försovit mig)
Sov du ensam: Yes, bara jag och mina demoner
Brukar du komma i tid: Hur gärna jag än vill svara ja på den här frågan, vet nog de flesta hur det ligger till...
När mår du bra: När saker och ting inte går åt helvete
När blev du fotad senast: I fredagskväll (alternativt imorse, av mig själv)
Hur känner du dig nu: Trött och sugen på sängen
Vanligaste färg på dina kläder: I min garderob är lila, grönt och blått lika vanligt som svart och vitt... Såå, alla är väl lika (o)vanliga
Vad tycker du om fötter: Förut led jag av en extrem fotfobi, där nakna fötter kunde göra mig illamående. När jag dansade afro lärde jag mig dock tygla illamåendekänslorna, men jag tycker fortfarande att fötter är lite äckliga.
Vad saknar du: Att inte kunna ringa VD, Sandra, Hanna, Tina m.fl. och fråga "ska vi hitta på något ikväll?"
Hade du en bra kväll igår: Yes, den började med träning, fortsatte med en smarrig middag och slutade med en bra film i goda vänner sällskap
Favorit dryck på morgonen: Varieriar, just nu håller jag mig till O'boy.
Rakar du benen: Så sällan det bara går. Turligt nog har jag väldigt ljus hårväxt på benen.
När brukar du oftast gå och lägga dig: Mellan 23-01 på vardagar
Är du blyg? Nej, jag är rätt utåtriktad och gillar att ta plats
Sysslar du med någon idrott: Ja, jag går på olika pass (aerobic, styrkemix, core o.dyl.) på Korpen. Tidigare har jag alltid dansat.
Vill du hellre ha mail än brev: Nej, jag hatar mail. Faktiskt.
Tror du på kärlek vid första ögonkastet: Nej, men attraktion uppstår ofta på ett ögonblick.
Har du spytt offentligt: Tyvärr, ja. Och mer än en gång.
Vad skulle du göra om du vore kille/tjej för en dag: Förhandla upp min lön (om jag hade ett jobb). Sedan skulle jag fördriva dagen med kuken och kissa, runka, knulla och olla saker.
Är du nöjd med ditt liv: Jaa!
Är du bortskämd: Jag tycker inte det, men min syrra är utav en annan åsikt (och jag tycker att hon är mest bortskämd).
Vad gör du i morgon: Handlar förhoppningsvis några nya par jeans och städar
Vad är det värsta du vet? Gammal mjölk, fötter, ravioli och folk som inte kan stå för vad de gör.
Hur mycket pengar brukar du slösa på en vecka? Nån eller några tusenlappar.
fast självklart är inget slöseri, bara rena investeringar...
Vilken kändis tycker du är en bra förebild? Carolina Gynning
Vad längtar du till? Metal town och Grekland
Har du bra vänner och äkta vänskap? Mina vänner är de bästa!
Vad använder du för shampoo? Disp Core for blonde hair
Vad är det finaste du fått? Kärlek och uppskattning
En speciell dag du minns: 11 juni 2008 (studenten) och 27 mars 2007 (körkortet)
Hur gammal är du: 20 jordsnurr
Tycker du om någon just nu: Jag tycker om väldigt många.
Om fem månader: Är det exakt en vecka efter att vi har kommit hem från Laganas, och 6 dagar kvar innan skolan börjar igen.
Du samlar på: Kor och Marilyn Monroe-tändare (jag har två hittills)
Gröna eller röda äppeln: Gröna
Vem ringer du när du är arg/ledsen: Mamma
Gillar du golf: Nej, fy ändå...
Vilken tid gick du upp idag: 7.12
Har du sovit i din egna säng inatt: Ja
Har du strumpor på dig nu: Ja
Är det okej att gråta: Ja
När grät du senast: När jag var arg över kuk-Veolia. Av ren och skär ilska, alltså.
Vad skulle du göra om du vann en miljon: Betala av min studieskuld jag har hittills, säga upp studielånet, unna mig en ledig sommar i sommar, köpa en bil, en systemkamera och kanske några fina skor...
Bär du glasögon eller linser: Linser dagligen, och glasögon när ingen ser
Tycker du det är viktigt att ha märkeskläder: Nej, inte ett dugg.
När går du upp ur sängen en helgmorgon: Vanligtvis mellan 9 och 11
Har du piercing: Ja, fyra i öronen och en i bröstvårtan
Vill du gifta dig: Nej, inte som det känns nu
Vill du ha barn: Kanske, men absolut inte nu
Solar du ofta: Det går i vågor, nu var det dock ett bra tag sedan
Är du bra på att laga mat: Ja, det jag lagar är ätbart i alla fall
Är du flygrädd: Nej, men jag tror intalar mig alltid att planet kommer att störta när jag ska flyga, bara för att jag inte ska bli så besviken ifall det gör det. Haha.
Hur vig är du: Jag kan lägga benen bakom huvudet och gå ner i brygga, så långt sträcker (!) sig min vighet
Är du musikalisk? Nej, men jag önskar att jag vore det.
Vad dricker du helst när du är törstig: Vatten
Vilken är din favoritglass: Cornetto Lemon
Tror du på ett liv efter döden: Ja, jag gör det eftersom det inger mig tröst. Det skulle vara tråkigt om jag trodde att man bara föruttnades under marken efter döden...
Tycker du om sushi: Jag kan inte uttala mig, eftersom jag aldrig har smakat det
Vad äter du helst när du ser på film: Chips, och allra helst Estrellas Hot sweet chili
Bor dina föräldrar tillsammans: Nej
Har du tandläkarskräck: Nej
Är du morgon- eller kvällsmänniska: Både och, konstigt nog
Vilken ögonfärg har du: Grön
Har du någon gång gråtit dig till sömns: Ja
Biter du på naglarna: Nej, jag tycker det är jättevidrigt med folk som biter på naglarna!
Röker du: Nej, jag hatar verkligen cigarettrök! Fast förut feströkte jag ibland, dumt nog...
Hur ofta tränar/motionerar du: 2-4 gånger i veckan
Senaste låt du hörde: Letters to Cleo - I want you to want me (vi såg 10 orsaker att hata dig ikväll och då är det ju den låten i slutet

2 kommentarer:

derka sa...

Tycker du hade fått till denna lista väldigt bra! :) Men att du är så vig hade jag inte ens den minsta aning om ;P

Anonym sa...

Tack Trill-Tora för att du ringer mej - även när du inte är arg eller ledsen :-) Är glad om jag kan hjälpa eller "bara" lyssna. Kramiz