tisdag 10 mars 2009

Aldrig mer en TV-kurs!

Mitt nya hatord består av enbart två bokstäver: TV. Jag ogillar den där kursen å det grövsta, åtminstone alla helvetesuppgifter vi har i den. Idag har jag spenderat tio timmar på skolan, trots att vi inte hade någon schemalagd lektion idag. Förmiddan gick åt till att filma, det gick ändå rätt fort och smidigt. Men sen det där jävla final cut: programmet får en att vilja döda datorn - om den hade ett liv. Det tog tre timmar innan vi ens hade fört över materialet på datorn, och då hade vi ändå haft två tv-studenter och en från service center till hjälp.
Halv åtta var vi klar med redigeringen, och då har vi lika förbannat några små detaljer att slipa på. Fyfan vad jag längtar tills den här kursen är över...

Det har i alla fall funnits två ljuspunkter på den här dagen.
Den första uppstod redan 5.44 på morgonen, och nej det var inte att solen gick upp. Jag fick ett sms av mamma där det stod att min kusin Erika har fått en pojke i natt! Så nu blir det ett besök hos henne nästa gång jag är i Umeå för att beundra lillknodden. Tänka sig att släkten utökades med ytterligare ett marsbarn idag...

Den andra ljusglimten var också ett sms faktiskt, men det från min kära VD där hon skrev att jag var "typ den bästa kompis man kan ha". Sådant värmer!
Men det är samtidigt skrämmande när jag insåg hur dålig jag (och många med mig) är på att uttrycka min uppskattning till mina nära och kära. Det måste jag genast bli bättre på, för ni ska bara veta hur fantastiska människor jag är omgiven av!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh vad roligt! För erika då, inte ditt jävulsskap till dag ;)

Anonym sa...

Så sant det där med att visa sin uppskattning... Jag träffade en mkt trevlig Sthlm dam på flygbussen i onsdags och vi följdes genom incheckning, kontroller mm och hade allmänt trevligt under ca 1 timme innan vi flög åt samma håll men med olika plan. Hon tackade flera gånger för sällskapet, tyckte det var SÅ trevligt. Sånt värmer! :-) Ps: Du är VÅRLDENS BÄSTA Anna!! Ds. KRAM