onsdag 18 mars 2009

Fint folk är alltid välkomna

Nu är min helg över. I fredags fick jag slänga mig in i en bil direkt efter sändningen (kommer lite bilder från den sen) för att komma hem till Lycksele och jobba hela den riktiga helgen. Så för att få lite ledig tid la jag min helg från måndag till idag, trots att jag har sjukt mycket att göra i skolan. Men ibland måste man få ta det lugnt.

Det passade ju även bra då jag har haft finfrämmande hos mig sen i måndags. Hela järngänget - jag, Sandra och VD - åkte nämligen upp hit till Piteå tillsammans i när VD slutade jobba i måndags. Sen har vi bara lallat på; kollat på filmer, shoppat lite och ätit ohälsosamt stora mängder av mat, fika, chips, godis, glass... Ja, allt gott man bara kan tänka sig ungefär. Det har varit himla trevligt, och jag hoppas det kommer hit snart igen. Jag saknar mitt lilla gäng nå så kopiöst här uppe!
Fast tyvärr kunde jag inte vara helt ledig under deras besök då jag hade två examinationsuppgifter som skulle vara inne igår. Det kändes lite dumt att sitta och knappa på datorn när jag helst av allt ville vara social. Men det tror jag de hade överseende med, de är ju smarta djur som vet att a woman got to do what a woman got to do. Och det fick nog sin Anna-dos för den här veckan ändå, hoppas jag.

DeeDee (mitt nya smeknamn på VD) och Sandra lekte kockar i mitt lilla kök

Allt matintag orsakade storkonsumtion av dasspapper, därför införde jag återvinning

Två som skolkade från lektionen i bordsskick

Vi försökte ta en lagbild, men ett stort ego kom i vägen

Ett nytt försök - och det blev flott så det förslår!

Vi fick herrsällskap igår kväll i form av de fina killarna Ben och Jerry

1 kommentar:

Sandra sa...

Det var jättekul att hälsa på dig igen, lycka till med allt skolarbete :)