torsdag 5 mars 2009

20 år

Födelsedagen börjar lida mot sitt slut, men herrejävlar vilken 20-årsdag jag har haft! När jag gick och la mig vid ett-snåret igår hade jag redan fått grattissms från ett x antal personer. Och klockan åtta blev jag väckt av mamma och Linus som kom och sjöng för mig och gav mig tårta, kaffe och presenter på sängen.
Eftersom jag var i Hurghada förra året på min birthday blev det inget sådant då, och även om det var underbart med en lite annorlunda (och varmare!) 5 mars var det jätteskönt att fira traditionellt igen.

Sedan har dagen fortlöpt med familj, släkt och vänner som har gratulerat mig med presenter, blommor och telefonsamtal. Tänk att det finns så många som tycker om mig så pass mycket att ni firar mig på min födelsedag! Ni är guld värda hela bunten. En extra guldstjärna till mina fina vänner VD, Sandra och Tina som gav mig en biljett till Metal Town i Göteborg i sommar. Jag blev så glad att jag nästan började gråta av lycka! Jag ser verkligen fram emot att nyttja den presenten...

Självklart har jag även varit förbi Systembolaget för att premiärhandla. Typiskt nog frågade han i kassan inte om leg, istället undrade jag om han inte vill se om jag verkligen var 20. Snacka om att fiska om gratulationer, hehe.

Eftersom jag ska till Bocksliden imorrn och åka slalom med mina underbara vänner ger jag mig för ikväll. Det tar på att fylla 20 - kanske är det åldern som tar ut sin rätt?

Tack än en gång allihopa.

Simon och plastsyster Malin kom förbi för att käka tårta och ge mig presenter

Lisa, den rackarungen kom hem från Vemdalen i eftermiddag och fyllde återigen huset med skrik och skratt

Marrängtårtan som mamma bakade höll på ta slut, så vi fick snabbkonstruera en vanlig gräddtårta

Järngänget har varit hos mig ända sedan klockan ett idag

De tre M:en: Malin, Mongo-Lisa och Monika

Det var hög tid för en ny lagbild!
(VD har förresten skrivit en jättefin gratulation till mig på sin blogg, med ett hett foto till)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skit också att jag missade din födelsedag, satt aldrig vid datorn igår och jag brukar ju kolla in din blogg varje dag. Typiskt ;P Men kom på imorse att det antingen va igår eller imorrn, för jag vet att det va nära min dag. Så grattis i efterskott! :) Lät som att du har haft en superbra dag iaf. Kram!

Sandra sa...

Tack för två roliga dagar,hoppas ni får det roligt imorgon. :)

Anonym sa...

Tack gumman, ska hälsa på dom det ;)
Satt och kollade på kort igår och Hampus kommer ihåg ditt namn. "Simmes Anna". Som kniven i hjärtat men. Hoppas du hade en toppen födelsedag! ;) puss!

Anonym sa...

Tack gumman, ska hälsa på dom det ;)
Satt och kollade på kort igår och Hampus kommer ihåg ditt namn. "Simmes Anna". Som kniven i hjärtat men. Hoppas du hade en toppen födelsedag! ;) puss!

Anonym sa...

Tack gumman, ska hälsa på dom det ;)
Satt och kollade på kort igår och Hampus kommer ihåg ditt namn. "Simmes Anna". Som kniven i hjärtat men. Hoppas du hade en toppen födelsedag! ;) puss!

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott :)