onsdag 11 mars 2009

En dag i studion

Egentligen hade jag tänkt sitta på skolan nu och ägna kvällen åt redigering av mitt personporträtt, men planerna ändrades. Jag insåg att jag skulle få panik av att sitta på skolan ännu en kväll (dessutom har vi haft lektion hela dagen), så istället sitter jag hemma och fnular på min krönika. Eller rättare sagt har jag redan skrivit klart den, men jag vet inte om jag är riktigt nöjd. Jag får ta en funderare på ett annat ämne att skriva om, tror jag.

Det har i alla fall varit en riktigt rolig skoldag som mestadels har spenderats i studion. På fredag ska vi ha en livesändning i tv-kursen, då ska jag äntligen få stå framför kameran i form av programledare istället för bakom. Me like.
Hur som helst har vi dresserats i livesändningarnas ädla konst idag och jag har insett att det inte bara är att trycka på rec och köra när det ska produceras tv-program. Att få ihop ett nybörjarteam på 10 pers med bildproducent, scripta, tekniker, fotografer och programledare är ungefär som att få en hönsgård att kackla i takt. Men det går, bevisligen.

Inga kommentarer: