onsdag 4 mars 2009

Dags att växa upp

Om sisådär en halvtimme fyller jag 20 år och lämnar därmed tonårstiden bakom mig. Det känns lite vemodigt, jag får nästan en liten ålderkris. Pappa sa för en stund sedan "ja Anna, nu är det slut på upprorstiden för nu kliver du in i vuxenlivet" eller nåt i den stilen (givetvis på skämt). Så för att ta adjö av mina sista ungdomsår tänker jag spendera de återstående 30 minutrarna åt att:

- Köra trimmad moped Hädanefter får jag ju bara köra bil, helst en kombi och utan att sladda eller något sånt pojkstrecksaktigt.
- Tjuvröka I fortsättningen blir det bara att röka cigarr på ett världsvant sätt
- Vara egoistisk Nu måste jag snart börja tänka på familjen som i man och barn.
- Dricka mig full på folköl Rödvin på bag-in-box serverad i kristallglas: here I come!
- Klaga på att jag är tjock När man är vuxen har man åtminstone accepterat sin kropp (man har i alla fall viktigare saker att tänka på)
- Ställa till med en fest där alla dricker häxbladningar (alternativt folköl såklart) och spårar ut Hädanefter blir det bara mingeltillställningar med affärskontakter där alla går omkring och konverserar

Det är nog allt jag hinner med, tror jag. Det är bara 25 minuter kvar nu!!!
... Undra om jag ska köra moppe innan eller efter folkölen och festen?

(Här skulle det egentligen ligga en illustrerande bild, men eftersom pappas dator är mongolid och lever sitt eget liv bidde det inget av det. Tyvärr.)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har blivit utmanad! Kolla min blogg... Grattis på födelsedagen förresten!!

Anonym sa...

Grattis!! ;D