torsdag 19 mars 2009

The Old McDonald-dance

Jag måste bara visa mina tokstollar till syster och plastsyster, och deras vackra Old McDonald-dans. När jag var hemma för två veckor sedan visade de vilken fin dans Lisa hade korregraferat, och herrejävlar vad jag fick skratta åt dom...
När jag spelade in klippet (på min digitalkamera, därav den kassa kvallan) höll jag på garva ihjäl mig, Monika och pappa satt bredvid och skrattade de med - vilket hörs på filmen.

Tyvärr var det ju en viss Linus som skulle komma och förstöra filmen genom att hoppa runt med sin gitarr... Så typiskt; hela familjen Bergman består av en hög linslusar. På min 20-årsfest var vi förresten sisådär sex personer som utförde denna dans tillsammans, lite lagomt runda under fötterna och med en kraftigt uppspeedad version av Old McDonald. Det var nog en syn för gudarna.


1 kommentar:

derka sa...

den dansen var sjukt rolig att se ;D