tisdag 31 mars 2009

Lugnet efter stormen

Jag älskar verkligen att ta klivet in i en ny läsperiod, lämna de gamla kurserna bakom mig (om jag nu inte - gud förbjude! - får kompletteringsuppgifter) och börja på ny kula. Fast mest av allt älskar jag el facto att det är rätt lugnt i början av kursstarterna, det blir som en inandning efter att ha slitit med examinationsuppgifterna som jag alltid sparar till slutet av läsperioderna...

Idag började vi kursen journalistrollen, och den verkar helt okej. Det känns också kul att åka ut på VFL i två veckor och se hur jobbet går till på riktigt.
Kursen som startar på torsdag, medieteori A, fasar jag däremot inför. En kille i trappuppgången som avslutade nämnda kurs förra veckan berättade att han hade skrivit en medieanalys på 26 sidor. Huvva!
Trots att jag inte är ett dugg synsk ser jag redan nu en blond, högröstad tjej som kommer ligga med stresspasmer om sisådär två månader...

Inga kommentarer: