tisdag 3 mars 2009

Nere för räkning

Inte är jag så jäkla kaxig idag inte. På klassiskt förkylningsmanéer har jag drabbats av rinnande näsa utan droppstopp, slöhet och halsontet från helvetet. Jag trodde att jag hade gjort bort vinterns sjukdomsperiod eftersom jag låg däckad under nyår. Men tydligen tyckte mitt immunförsvar att det var så roligt att det bjöd in ännu en flunsa. Schysst.
Jag har i alla fall bunkrat upp med halstabletter, snorpapper, nässpray, C-vitaminbrus och annat smått och gott så förhoppningsvis härdar jag även den här förkylningen.

Det kommer dock inte bli någon träning i veckan, vilket suger. Jag vill verkligen träna, jag vill byta ut fettet mot muskler! Men samtidigt måste jag vara realistisk, skulle jag träna nu skulle jag göra kroppen en björntjänst. Nästa vecka har jag i alla fall planerat att vara fit for fight igen, då jävlar!

Om en stund kommer Emma hit, jag ska bjuda henne på uppstekt palt. Fastän hon är sörlänning (från Alingsås) tycker hon om denna norrländska specialitet. En tjej med smak, med andra ord.
Och senare i kväll är vi ett gäng på nio pers som ska invardera biografen här i Piteå. Jag ska äntligen få se Män som hatar kvinnor, som jag längtat efter sen jag hörde att den skulle filmatiserar. Det ska bli riktigt roligt att se hur Michael Nyqvist och Noomi Rapace gestaltar bokens Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha, men ana var ju ett fint namn. fast jag förstår att de blev lite trist när dom bara tar bort ett N.

tänk om du hade fått KALIKELI som jag då hahaha. då är nog ana lite snyggare !

derka sa...

nu "&#Q(/¤&#"/(¤# piggar du på dig till helgen så ska vi festa juu!