måndag 9 mars 2009

Blodtrycket slår snart i taket

Jag insåg nyss att jag ljög i förra inlägget. Back on track, hell no. Jag har sjukt mycket saker att ta itu med i veckan: filming + redigering av nyhetsinslag, redigering av personporträtt, börja med hemtentan, skriva en artikel, skriva en krönika och slutligen en studiosändning. Lägg till att jag ska hinna träna, äta, skita och andas till det förstår ni att det inte är min vecka i veckan. Just det - jag ska ju jobba till helgen också. Jag ska börja jobba klockan 16 i Lycksele på fredag, men klockan 15 börjar studiosändningen här i Piteå. En ekvation som inte riktigt går ihop, inte ens för ett mattesnille som mig.

Usch, jag blir bara stressad av att skriva det här. Men jag ska försöka göra mitt bästa för att åtminstone ge er en hint om vad som händer i mitt hektiska liv. Imorrn kan ni till exempel förvänta er lite sköna bilder från min 20-årsfest och jag ska även försöka hinna med att lägga upp en rolig film.
Se där - två saker till jag ska hinna med. Jag får nog stryka skita från min "to do-list".

Jag passar på att bjuda på åtminstone en bild från helgen, på jag och min underbara syster: en blek brunett och en brun blondin. Och ja, Lisa är ett par centimeter längre än mig. Det är väl bara att acceptera att tiden är förbi när lillsyrran nådde mig upp till axeln.

1 kommentar:

derka sa...

jag ska ju också jobba i helgen! vilken ovanlighet att vi jobbar samtidigt vaa? not... men men jag ser framemot bilderna, om jag nu ens fastnade på någon?