torsdag 26 februari 2009

Är det vårkänslor i luften?

I veckan har det varit förlovning overload, känns det som. Imorse när jag klev upp och slog på radion var det en lyssnare som friade till sin flickvän i direktsändning, och annars har det ju bara tjatats om Förlovningen sedan i förrgår. Ja ni vet, den där Förlovningen som slemproppen Johan T Lindwall kommer skriva om så att pennan glöder i minst ett år framöver.
Jag däremot vill avskaffa hela den förlegade traditionen med en kungafamilj som lever på våra skattepengar. Jag vet, de är bra PR för Sverige och drar in pengar till landet genom sina representationer och yadayada. Men jag tror att det finns andra som kan göra det jobbet, men för mindre pengar. Jag till exempel åtar mig gärna det jobbet!

Har ni förresten sett pressfilmen där halva kungafamiljen uttalar sig om Förlovningen? Jag har läst några bloggar där man kommenterar denna film, men jag kan inte riktigt koncentrera mig på det som sägs. Det enda jag tänker på är nämligen
1. Skulle Silvia klara av ett sånt där språktest som Folkpartiet vill införa?
2. Undra vilket märke Daniel har på sitt läppstift?

Men jag ska väl inte vara alltför storsint. Grattis Victoria och Daniel till förlovningen, att kungen tillät den och att Reinfeldt & co godkände den.


Inga kommentarer: