måndag 23 februari 2009

Ny vecka - som upplagt för äventyr

Ny vecka, och nya to do's. Utöver skolan och alla uppgifter som hör till den vankas det marknad i Lycksele i helgen vilket innebär fest! Det är med andra ord kanske tur att det blev en lugn helg nu... Dessutom har jag inte mindre än tre födelsedagsbarn som jag ska köpa presenter till och fira på lördag: Min plastsyrra Malin fyller 18 år (vilket ska firas med besked, såklart), världens bästa Hanna blir 19 och mormor når den aktningsvärda åldern av 83 jordsnurr. Med andra ord har hon störst anledning att slå klackarna i taket den 28e, hehe.

Hannas present är halvt kirrad. Hon önskade sig något minnesvärt från mig vilket hon ska få. Med risk för att hon läser min blogg vill jag inte avslöja för mycket, men jag tror och hoppas att hon kommer att bli glad.

Min vecka fick (som vanligt?) ingen jättebra start när jag tog det ypperligt dåliga beslutet att bre margarin på mackan eftersom smöret var slut. Det hela slutade med att jag fick ta ett snack med Ulrik och hela min frukost blev förstörd.
Och frukosten som brukar vara dagens höjdpunkt! Näe, fyfan nu måste jag gå och spruta rengöringsmedel i käften för att få bort den här smaken - inte ens tandborstning och tuggummi har lyckats ta död på den.

1 kommentar:

derka sa...

det trodde jag du visste redan anna! att margarin smakar satan på smörgåsar! huvva för det!