söndag 22 februari 2009

Spektakelkväll, återigen

Jag kom nyss hem från ännu en melodifestivalskväll hos Sofia. När jag såg programmet förra gången tyckte jag faktiskt att det var riktigt bra (för att vara schlager, ska tilläggas). Emilia hade en skön låt, Alcazar bjöd på ett coolt nummer och Petra Mede var jävligt rolig - åt helvete med allt vad gnällspikar heter när det gäller hennes insats!
MEN! I kväll fanns det bara två klasser på låtarna: antingen sög de eller så totalsög de. Att välja en favorit var som att välja mellan ravioli eller bruna bönor, men Velvet var enligt mig den som var mest okej. Fast hon gick inte ens vidare, trots att både jag och Dennis röstade på henne.
Vad är det här för skit? Nu har jag gjort min mellotittarcomeback, och det får räcka så.

Om jag inte har något bättre för mig kommer jag dock bänka mig framför Eurovision-finalen och svära åt allt vad svågerröstning heter. Inklusive att Sverige kommer att dela ut sin tia och tolva till Norge och Danmark - jag kan faktiskt vara konsekvent.

Härliga, gapiga Mede. Fram med fler högröstade kvinnor i tv-världen!

Inga kommentarer: