lördag 7 februari 2009

En mintdoftande tillställning

Kalaset igår blev väldigt lyckat, trots att en efter en hörde av sig och sa att de inte kunde komma. Vi blev ju ett skönt gäng ändå, innan slutet! Vi hade dekorerat Emmas lägenhet med ballonger, serpentiner och andra kalasiga prylar. Nitton ljus brann på de två specialgjorda tårtorna, och när vi glufsat i oss de väntade en fin present till Sandra.
André höll ett vackert tal och sjöng Ja' må du leva på portugisiska, eftersom att det läkt ut att födelsedagsbarnet tycker att det är det sexigaste språket. Det lektes lekar som gav upphov till kväljningar hos majoriteten av deltagarna, och det flöt runt marshmallows i Emmastoa som var omöjliga att spola ner.
När minttuflaskorna dukades fram blev det såklart shotslekar, och en viss tjej var gick in med en väldigt kaxig attityd om att "ge alla shotar till mig"... Vilket med facit i hand kanske inte var det smartaste.

När vi skulle bege oss ut i fredagsnatten blev det dock en separtion av deltagarna, killarna drog till Kåren och vi tjejer gick på Kalles eftersom så var Sandras önskan. Hon meddelade dock att det i framtiden kommer bli mer Kårenbesök eftersom att hon inte riktigt gillade stället vi var på...
Jag behövde inte heller sova själv i natt. Sandra kinesade nämligen i min säng, som jag så snällt erbjudit henne medan jag sov på luftmadrassen med överkastet som täcke. Imorse undrade jag vad i helvete som flugit i mig, som överlåtit min sköna bädd till henne medan jag fick ligga och huttra på en smal och tunn madrass...
Men allt för födelsedagsbarnet!

Partypynt

Partypeople

Hon som vi firade och han som höll (ett väldigt vackert!) tal

"Blås ut ljusen och önska dig något"

Tävlingsdags! Dennis blev väldigt uppjagad av stundens allvar

Shotartävlingen tog slut rätt fort, och ersattes istället av yummie-yummie mintchokladsdrinkar

Spice Girls-bilden. Ser ni vem som är vilken Spice..?

1 kommentar:

Anonym sa...

DU ÄR UTMANAD :)
http://linneah.devote.se/blogs/1230987/utmanad--7-sanningar.htm