måndag 16 februari 2009

En njutningsfull färd

Håll i er nu, för här kommer en riktig panggrej: Bussresan hem (ja, till Piteå alltså) var jättemysig!

Jag vet inte riktigt vad som gjorde att något så tristessframkallande som en bussresa kunde upplevas som behaglig. Kanske var det vädret. Solen lyste in genom de skitiga fönsterna, och blundade jag kunde jag nästan drömma mig bort till Hurghadas varma stränder.
Eller så var det musiken som gjorde min färd. Musikvalet igår föll bland annat på Sonic Syndicates förra platta, Only Inhuman. Aftermath, Psychic Suicide, Enclave och alla andra spår är verkligen mumma för ett par hårdrocksöron. Har ni missat de (eller kanske bara hört deras senaste släpp, Love and Other Disasters som inte alls är lika bra) måste ni ladda hem fort som sjuttsingen. Om ni då gör det legalt eller illegalt lägger jag mig inte i...

Men nu kom jag från ämnet. Hur som helst, det som jag tror toppade bussresan måste ha varit att jag sov hela vägen från Skellefteå till Piteå. Och jag som egentligen inte kan sova på bussar!!! Det var i alla fall hur gött som helst, med sätet bakåtlutat till max och solen lysande på ögonlocken...

Lika ljuvligt var det dock inte att kliva av den varma bussen ut i kallhelvetet. Min trötta kropp fick en fullkomlig chock av att gå hem i -16, då var det definitivt slut på min pleasure time.

Inga kommentarer: