onsdag 4 februari 2009

Ibland kommer man långt med lite fantasi

Vi avverkade Cluedo, Trivial Pursuit och Rappakalja ikväll. Det första var astrist och det andra var som vanligt väldigt roligt i början men när jag hade fått briljera klart med min allmänbildning var det inte lika skoj längre (jag vann dock inte, eftersom att jag fick de svåra frågorna och alla andra de lätta - som det brukar heta). Rappakalja höll högst skratt- och geniknölsgnuggningsfaktor och där fick jag även vinna över Emma, André och Dennis (bäst att hänga ut förlorarna med namn, hehe!). Men så har jag ju en fantastisk fantasi också!
Nästa spelkväll är inplanerad till lördag, fast då tänker vi dra ihop lite mer folk och enbart spela Rappakalja. Dock får jag väl förbereda mig på att vi måste genomlida delfinalen i melodifestivalen eftersom att vissa i sällskapet är schlagernördar... Undra om det går att lura dem att delfinalen är inställd på grund av en stämbandsinfektionsepidemi?

Studiebesöket på 24 Norrbotten idag var föresten ganska onödigt. Inte för att det var en dålig guidning eller så, men det kändes bara lite dumt att besöka det en timme när det tog den dubbla tiden att köra dit och tillbaka.
Jag hann i alla fall konstatera, trots övertalningsförsöken från hon som visade oss runt, att TV inte är något för mig. Tidningsvärlden lockar mer, helt enkelt.

Bäst att hänga ut förlorarna med bild också, när jag ändå satt ut namnen...

Förlorare (t.v.) och vinnaren (t.h.)
(bilderna är tagna vid andra tillfällen)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan det finnas en koppling mellan ditt ointresse för Cluedo och det faktum att du åkte ut efter fem minuter? ;)
/Överste Senap

Anonym sa...

tack !

nja jag ska fara och göra en kurs i Luleå senare i vår och jag tänkte lifta med dig till piteå nån gång om du har bil hahah ;P

Anna sa...

Överste Senap: Nej, absolut inte - hur kan du tro det? ;)