onsdag 25 februari 2009

En uppdatering om läget, från världens starkaste Anna

Snacka om att jag har en snedvriden tipsuppfattning den här kvällen. Min middag var inte färdiglagad förrän strax före tio, med andra ord sitter jag fortfarande och är proppmätt efter kycklingtacosen (fyfan va gött det är!) och disken står kvar på bordet... Men där kan den få stå ett tag till, den jäveln!

Jag har haft fullt upp ända sedan igår kväll, därför har det varit tyst från min sida idag (om man räknar bort mitt värdelösa hungerinlägg). Efter träningen och den efterföljande duschen igår satt jag med en skoluppgift till klockan var över midnatt, idag har jag haft föreläsning från 10 till 16 och därefter satt jag kvar på skolan och förde in nattens inspelningar på wave lab och brände ut de på en skiva. Direkt jag kom hem var det bara att svida om och ta mig till kvällens träningspass, vilket egentligen var totalt onödig. Jag var så hungrig att jag inte orkade någonting och halvvägs in i passet fick jag sprängande huvudvärk.
Häcken full, som sagt! Dock inte bokstavligen eftersom jag varit lite risig i kistan och fått tömma tarmsystemet ikväll, haha! Eh, ja...

Dagens roligaste var garanterat när vi skulle lära oss dramaturgi genom att iscensätta en film. Hela klassen fick varsin roll och jag fick vara hjälten, passande nog. "Filmen" skulle handla om en flygplanskapning, och i slutet lyckades jag och min kompanjon övermanna kaparna eftersom jag var världens starkaste man (eller kvinna? Jag har inte riktigt koll på vilket kön jag hade, faktiskt.). Dennis stod dock för den bästa skådespelarinsatsen i sin roll som ärkeskurken. Men då är han ju en riktig teaterapa också, så det var väl föga oväntat.
Så nu vet ni hur det går till när vi journalister får lära oss den dramaturgiska modellen - vi går den hårda vägen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker om att bli omnämnd på din blogg!
/D

Anonym sa...

Dennis är underbar! Jag skrattade så jag grät.

Haha, det var en rolig dag. Det var tur vi hade dig Anna. Vem skulle annars ha brottat ner megaskurken?

Anonym sa...

Du har ju spelat superskurk tidigare ;) Vill du inte visa den filmen för din klass? :O