söndag 1 februari 2009

Nattens kamp

Usch, vilken mardrömsnatt jag hade. Inte för att jag drömde något hemskt, utan snarare för att jag knappt han drömma alls.
Jag kom i säng strax innan klockan 1, var trött som fan och var inställd på att somna fort. Men så slog den senaste tidens sömnsvårigheter till igen... Hur som helst tror jag att jag hade hunnit somna innan 2.07 för då vaknade jag och undrade vad fan det var som lät. Aha, telefonen. Ett smurto ringde mig när han var på väg hem från hotellet, och denna smartskall var Simon i hög person. Jag ignorerade samtalet och försökte somna igen. Då drog grannen nedanför igång musiken på högsta volym och med en bas som fick huset att skallra - ni kan ju föreställa er hur nöjd jag var. När jag väl samlat kraft för att svepa täcket kring mig och gå ner och be de dra åt helvete (ja, det humöret var jag på just då) stängde de av musiken. Då var jag dock redan så uppretad att det inte gick att somna.
Kort därefter trillade min lilla fyllskalle in genom dörren och ställde sig två centimeter ifrån min sida av sängen för att klä av sig. Helt plötsligt gjorde han en en störtdykning i sängen och skallade mig i magen varpå jag skrek vad fan du gör du? Som svar fick jag ett sluddrande vadå, jag tar bara av mig byxorna.
När Simon väl krypit ner i sängen började han kramas, klänga, klämma, fläta ihop benen och vara allmänt gosig. Han som bara får panik om jag snuddar vid han i sängen i vanliga fall. Typiskt att han ska vara mysig när jag har typ fem timmar kvar till nästa arbetspass.
Hur som helst fick jag tillslut ungefär 3,5 timmar av sömn, och det var ju faktiskt rätt trevligt att tillslut somna in tätt intill Simon...

I natt hoppas jag dock på några timmars längre sömn. Jag är hemma i Piteå nu, och i kväll slapp jag ta bussen! Jag fick åka med Eva och Frida hem och det var riktigt skönt att både få resesällskap och åka bil - jag tjänade en hel timmes restid. Så vill någon ge mig en bil i 20-årspresent är jag inte den som klagar...

Inga kommentarer: