torsdag 5 februari 2009

Onödig bakinsats

Ibland kan man ju undra hur det står till där uppe i hjärnbanken. Jag satt och slösurfade runt på olika bloggar, och helt plötsligt dyker det upp en bild på negerbollar på en blogg. Mm, det där såg gott ut tänker jag och ställer mig för att bakna egna. Det var ju så länge sedan liksom.
När jag hade bakat färdigt och smakade på en kom jag på varför jag inte bakat det på år och dar - det är ju inte gott för fem öre!!
Så är någon sugen på niggerballs, då vet ni var det finns att hämta.

Här utanför yr snön fullkomligen, vilket den har gjort hela dagen. Men det passar mig utmärkt: jag har ändå en massa skolarbete att göra. Hittills har jag bland annat hunnit ge feedback på tre av mina klasskompisars personporträtt som vi skrev förra veckan. Det är ett moment i kursen Språket som journalistiskt redskap: att skriva en specifik typ av text varje vecka, som sedan tre andra ska kommentera. Därav får man själv tre texter att ge feedback på.
I början trodde jag att det skulle vara svårt att hitta "dåliga" saker i arbetena, och bara påpeka allt bra som andra skriver. Det har dock visat sig att det blivit precis tvärt om för mig. Även om alla är jättebra på att använda språket hittar jag en massa fel och brister men få bra grejer.
Jag tror helt enkelt det beror på att jag ställt in mig på att inte enbart vara snäll, och då har den kritiska sidan gått överstyr. Jag måste skärpa mig.

Inte så gott som det ser ut

2 kommentarer:

derka sa...

du kanske tagit bilden från internet men, det ska ju var PÄRLSOCKER!!!!

Anonym sa...

hehe japp säg till om du skaffar bil :P