söndag 15 februari 2009

Världens mest förutsägbara dag?

Till skillnad från typ alla andra bloggar jag läser sket jag i att kommentera det faktum att det var alla hjärtans dag igår. Kanske helt enkelt för att jag inte lägger så stor vikt vid denna dag. 14 februari associerar jag faktiskt mer till att det är en av mina kusiners födelsedag (och ett av mina kusinbarns, blev jag påmind om igår - men eftersom hon bara fyllde två har jag inte riktigt lärt mig det ännu).

Jag "firade" inte dagen alls igår. Kanske för att jag jobbade, och för att Simon hade fullt upp med att coacha sitt damlag på Tjejligan. Förra året såg det dock annorlunda ut; då bjöd jag ut Simon på restaurang och gav honom en jätteförstoring på en bild föreställande vi två. Och av honom fick jag ju en gitarr några dagar tidigare som fick räknas som en hjärtpresent. Men egentligen är det ju mycket roligare om man ger varandra något fint och bjuder ut på middagar vilken annan dag som helst, det blir mindre förutsägbart.

Men jag fick faktiskt en sak igår: en chokladduschkräm av mamma! Egentligen är jag inte speciellt förtjust i choklad, men jag tror ändå att det kan bli en höjdare att smorsla in sig i. Det återstår att testas.

Nu ska jag bege mig iväg till pappa och laga mat till ett helt kompani. Hoppas ni får ett gott slut på helgen!

Den här bilden hänger som ett jättemonument över vår säng sedan 14 februari förra året

Inga kommentarer: