måndag 2 februari 2009

Fröken duktig

Usch, vad otränad jag är. Jag var och körde ett pass styrkemix tidigare i kväll och jag blev varse att alla muskler sitter kvar på sina ställen, trots att det var länge sedan jag lyfte skrot. Däremot var det jobbigt som fan, efter ungefär en kvart kände jag för att gå och spy och halvvägs in i passet bad jag till högre makter om att tiden skulle gå fort. Men som min träningskompis Emelie sa, man känner sig bra när man går därifrån. Och det gjorde jag sannerligen, när jag stapplade ut på mina spagettiben... Sa jag att jag är otränad?

Jag har varit duktig i andra avseenden än bara träningen i kväll: jag har diskat, städat, tvättat och nu har jag en bröddeg på jäsning. Uppenbarligen har jag en del hemmafruambitioner i mig.

Oj, helvete, nu kom jag på att tvätten som var klar för länge sedan ligger kvar i maskin. Det kanske är bäst att jag kilar ner och hänger upp den!

Min morotsbröd med dinkel-deg jäste visst rätt bra...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppsan - glömma tvätten!
Du får bättra på dina "hemmafruambitioner" - vad nu det betyder..... :-)