tisdag 30 december 2008

Give me some medlidande

Fyfan vad less jag är på att vara sjuk. När jag väl lyckades ta mig upp ur sängen idag gick jag direkt till soffan, och här har jag sedan legat hela dagen. Nog kan det vara skönt att bara vila och ta det lugnt någon gång men det börjar krypa i kroppen på mig. Men tyvärr medför sig ju den här helvetiska sjukdomen att den energiska Anna inte riktigt har orken att hoppa och studsa som vanligt.

Det blev ju föresten Umeå igår för mig och syrran, men fan vad jag ångrade mig att jag for när vi väl var där. Jag gick runt och feberyrade och lyckades inte uppbåda någon som helst energi att shoppa - då är det illa! I slutändan fick jag i alla fall med mig ett par stentvättade, lila jeans hem. Dessutom hälsade vi på Thiger också i hennes lilla lägenhet och blev både bjudna på middag och en massa mediciner (det sistnämnda var till mig alltså).

Ja, nu är det väl bara att blicka fram emot morgondagen. Om jag nu ens kan lämna lägenheten, det vore ju riktigt överjävligt om jag måste ligga hemma på självaste nyårsafton. Men om jag nu tar mig ut kommer jag lika förbannat se ut som sju svåra år med söndersnuten näsa och munsår (vilket jag aldrig brukar ha). Skitroligt.

1 kommentar:

derka sa...

Skulle vara tråkigt om ni inte piggnar till!