tisdag 2 december 2008

the movie kan inte mäta sig med The Serie

Nu har jag äntligen sett Sex and the city-filmen! Jag köpte den för några veckor sedan men den har aldrig blivit sedd eftersom att alla jag frågat om de vill se den med mig redan sett den minst tusen gånger, eller tyckt att det är en "tjejfilm" (läs: Simon och andra snopprydda). Så igår när jag städat lägenheten till tiptop-skick körde jag in filmen i DVD'n - och blev besviken faktiskt.
Filmen var väldigt bra, men jag tycker att den saknar den där speciella andan som serien har. Det var för lite sex, för lite cosmopolitans och för mycket tragik. Och de har inte ens en vild möhippa när Carrie ska gifta sig!!!
Vilket SATC-avsnitt som helst slår nog SATC-filmen, men trots det jag lär absolut se den igen.

Det blev en sovmorgon för mig idag, eftersom jag började se filmen klockan 23 igår och den var lika lång som fem avsnitt... Jag har inga lektioner idag, och inte imorgon heller för den delen - så det blir nog lite julklappsshopping för mig idag!

Inga kommentarer: