torsdag 18 december 2008

Gött mos

Puh, jag har varit och dansat ikväll och eftersom det var sista gången innan jul körde vi extra hårt... Dessutom toppade Elise 45 minuters hård dansträning med ett magpass; fyfan säger jag då bara! Jag är så dåligt tränad att jag knappt kunde utföra övningarna. Jag kanske ska ta det som en hint om att det är dags att ta upp träningen igen?

Föresten, jag skulle behöva hjälp med en sak. Ikväll har jag börjat med ett uttryck som jag inte har en aning om varifrån det kommer: gött mos. Alltså från att inte ha vetat om uttryckets existens går jag nu runt och säger det hela tiden utan att veta vart jag har snappat upp det. Känner någon igen det får du gärna hojta!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag känner igen uttrycket! Mirre och några andra klasskamrater till mig brukade säga så ganska ofta förut :)

Anonym sa...

Nicke och Nilla sjunger det i en sång.. gött mooooos! ;)

Anonym sa...

Götlaborg har de goaste moset i stan på deras mer eller mindre kända gatukök... och har du någon gång hört en Göteborgare säga "de é la gött ännaaa"? Därav GÖTT MOS. Okej det där med moset vet jag inte om det stämmer riktigt men typ, haha! Så från Göteborg såklart!