tisdag 9 december 2008

Idolisering

Nu har jag lagt min röstat till både P3-Guld och Rockbjörnen. Behöver jag säga att det blev många röster på In Flames?
De är nominerade i fem kategorier till Rockbjörnen, vilket väl är de mesta möjliga de kan bli nominerade till också. Det vore ju rätt konstigt om de dök upp i kategorierna "årets svenska kvinnliga artist", "årets nykomling" eller kunde få någon av "årets utländska"-priserna.

Jag röstade även på de som årets svenska live-akt, trots att jag inte har sett de live i år. Fast jag har i och för sig inte sett de andra snubbarna heller (varför är det föresten bara män nominerade i den kategorin?) så det kvittar ju. In Flames har jag åtminstone sett gånger live i år i mina drömmar, vi har nästan ett hemligt förhållande vi sex. Ja, det går ju bara inte att inte bli lite smygkär när Anders Fridén river av ett skönt growl ackompanjerat av distade gitarrer och aggressiva trummor...

Naturligtvis hoppas jag att de kammar hem samtliga priser. Men får de inte den för bästa svenska skiva, då är det fan skandal!
Just det Aftonbladet, om de inte får björnjäveln för bästa skiva kan ni skriva det på era löp:

ROCKBJÖRNSSKANDALEN
IN FLAMES FICK INTE SITT VÄLFÖRTJÄNTA PRIS FÖR BÄSTA SKIVA
HEMLIGA STALKERN ANNA BERGMAN RASAR

Inga kommentarer: