lördag 20 december 2008

A rough lesson in pain

I natt drömde jag att jag hade amputerat bort mitt ena ben. När jag sedan vaknade hade jag en strålande värk i höften, vilket troligen hade orsakat min mindre behagliga dröm.
Det finns såklart även en orsak till min höftsmärta: igår kväll drattade jag omkull utanför bakdörren på Shell när jag skulle kasta bort skräp. Och inte nog med att jag slog svanskotan så att det bara dammade om det, huvet slog jag in i en mjölkbur som stod idiotiskt placerad vid väggen. Det small så jävulst att jag tänkte nu dör jag, men otroligt nog kunde jag resa mig upp på en gång. Visst var jag lite mörbultad sen men inte så att det blev besvärligt att jobba den sista timmen.

Idag är det annorlunda däremot, jag vette fan hur jag ska kunna jobba ikväll med min invalidiserade höft. Förhoppningsvis hinner det repa sig lite innan jag går på passet klockan fyra. Om inte naturligt så kanske med drogerna VD var förbi med för bara en stund sen. Hon är verkligen en ängel, som kommer förbi med några Voltaren när vårt medicinskåp gapar tomt. Puss på dig kära vän!

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha det var så lite så ;)

Anonym sa...

haha det var så lite så ;)